Week 6/7 - Reisverslag uit Gaziemir, Turkije van Dirkje & Annefleur - WaarBenJij.nu Week 6/7 - Reisverslag uit Gaziemir, Turkije van Dirkje & Annefleur - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Dirkje & Annefleur

28 April 2014 | Turkije, Gaziemir

Gunadyn iedereen,

Hier zijn we weer! Vorige week was een erg drukke wee en geen tijd gehad om er iets op te zetten, dus hier even een update van de afgelopen 2 weken.

In week 6 zouden we de gehele week bij de ‘Washing production’ meekijken. Dat is er niet helemaal van gekomen. In de ochtenden waren we vooral bezig met shorts/jeans te designen.
We kregen dan een gestikte de broek waar verder nog niks mee gebeurd was. Op internet zochten we dan plaatjes op voor inspiratie zodat we konden laten zien wat we precies wilde met de broek, dus wassingen/effecten (bv. Gebleekt/gaten in de broek). Toen we donderdag ochtend klaar waren met onze eerste dames jeans, lieten we die zien aan onze collega’s op het kantoor. Die waren zo enthousiast en konden niet geloven dat wij dat zelf hadden gedaan. De hoofd sales manager, die aankomende woensdag naar Amsterdam vertrok, wilde dat we voor die tijd 2 shorts maakte. Vandaar dat het programma even werd aangepast en we donderdag + vrijdag de hele dag aan onze shorts hebben gewerkt. Maandag ochtend (week 7) waren ze af. Hij was weer erg enthousiast en heeft ze mee naar Amsterdam genomen om ze aan de klanten te laten zien!!! Super leuk natuurlijk.
Dat maakte onze week gelukkig weer beetje goed aangezien we die week precies op de helft zaten en we beetje een inkak (als ik het zo mag zeggen) week hadden.

In het weekend zijn we op vrijdag lekker wisten uiteten en werden we daarna door de ober verwend met een heeeeerlijk toetje! Een warme waffel met chocolade saus met fruit en ijs mmmm. Zaterdag avond zijn we wat gaan drinken met wat vrienden.

Week 7

Maandag en dinsdag moesten we eigenlijk weer naar een nieuwe afdeling, maar we hadden ook nog een grijze dames broek liggen om te designen. Toen hebben we dat even aangegeven en was het geen probleem om donderdag bij de nieuwe afdeling te beginnen. Dus zijn we die twee dagen lekker druk bezig geweest met onze grijze jeans.

En toen woensdag brak eindelijk onze eerste vrije dag aan!!! We hadden die dag al gepland wat we wilde gaan doen en zijn heerlijk een dagje naar Ceşme geweest. Met vrienden zijn we met de auto naar het (zonnige) Ceşme gereden. Het was ongeveer 3 kwartier tot een klein uurtje rijden. Toen we aan kwamen (in ons kortje broekje + topje) was het erg bewolkt.. Het leek ons wel niet gegund haha, ons eerste vrije dagje eindelijk naar het strand en was het bewolkt. Maar goed we lieten ons eigen niet kennen en gingen de zee in. In het begin erg koud maar eenmaal na een tijdje werd het lekker en ook zagen we de zon een beetje doorkomen! Uiteindelijk hebben we echt een super dagje gehad en ook al scheen de zon niet fel hij was er af en toe wel en het was goed te vertoeven. Ook de zee was zo helder dat we zelfs onze eigen voeten konden zien. Dat was wel even een verschil met de zee in Nederland.Daarna zijn we lekker een hapje gaan eten in het centrum van Ceşme en waren we rond 9 uur weer thuis.

Donderdag en vrijdag hebben we bij de ‘Quality assurance’ afdeling meegekeken.

Het weekend zijn we lekker ontspannen ingegaan, want we zijn naar een Hamam geweest! Ook al hadden we niet de typische scrub en schuim genomen, we hadden wel lekker genoten van een massage die ongeveer een uur duurde (wat we nu wel erg voelen haha). Zaterdag avond zijn we naar een plaatselijk cafeetje gegaan waar we het typische nargile gedaan hebben (waterpijpen). Dat was erg leuk om te zien en te doen.
Als afsluiter zijn we zondag weer lekker gaan uiteten bij ons onderhand vaste restaurant haha. Waar we door de ober weer werden getrakteerd op een heerlijk toetje, tiramisu dit keer mm!

Nog 5 weken te gaan en dan zit dit avontuur er al weer op. We kunnen
gaan aftellen!

Iedereen fijne week toegewenst & dikke kus!

ince çalışma haftası

xxxxxxxx

• 03 Mei 2014 - 15:21

Marion Jochems:

Dames jullie zijn kei goed bezig. Werken er hard voor. Fijn te horen dat jullie ook een beetje kunnen genieten van de Turkse gastvrijheid en cultuur.

groetjes vanuit Zundert !!!